Slaapklasje

Uitgerust en blij kunnen wij er weer enkele uurtjes bij!

In onze school kunnen de allerjongste kleuters gebruik maken van ons slaapklasje. Een ruim uur echt slapen om er daarna weer even tegen te kunnen! Net voor de middagbel komt de slaapjuf de kindjes halen in de klas en eten ze samen hun boterhammetjes op in het slaapklasje. Wie klaar is, wordt al voorbereid op het middagdutje: een plasje op het potje of mini-toiletje, typische slaapspulletjes klaarleggen: eigen tutje, eigen pamper indien nodig om te slapen en uiteraard mag een eigen knuffel of troeteldoekje niet ontbreken!

Elk kind slaapt in een bedje met een lakentje en een dekentje (van de school), die enkel door jouw kind worden gebruikt. Het beddengoed wordt op regelmatige tijdstippen door de school gewassen. Persoonlijke spulletjes zoals een tutje of een knuffel geef je zelf mee. Zorg ervoor dat de naam van je kind overal zichtbaar is. We bewaren alle spullen in aparte schuifjes zolang je kindje nood heeft aan ons slaapklasje. Pampers mag je in voorraad meegeven. We laten op tijd iets weten als de voorraad bijna op is.

Ons slaapklasje beschikt over tien bedjes. Als er meer dan tien kindjes willen slapen, krijgen de jongste kleuters voorrang. Is jouw kind mee bij de oudste kleuters of moet hij of zij z'n plekje doorgeven aan een andere kleuter, dan brengen we je op tijd op de hoogte.