Kennismaking

Gemeentelijke basisschool De Horizon bestaat uit een kleuterschool en een lagere school voor jongens en meisjes. Kinderen kunnen er terecht vanaf 2,5 jaar tot ze het zesde leerjaar afsluiten.

Een grote troef van onze school is enerzijds het feit dat de school gelegen is in het hartje van het dorp en daardoor gemakkelijk te bereiken is. Anderzijds ligt de achterzijde van onze school en ook de volledige kleuterschool midden in het groen. De kleuterschool ligt ver van de rijweg waardoor de kleutertjes veilig kunnen spelen op een kindvriendelijke speelplaats.

Het gemeentebestuur van Malle is de inrichtende macht van de gemeenteschool. Dit biedt ons enorm veel mogelijkheden bij het uitbouwen van een degelijk en kwaliteitsvol onderwijs met aandacht voor creativiteit, spel en sport.

De Horizon werkt met de nieuwste taal- en rekenmethodes. Deze methodes worden verder aangepast op maat van elk kind zodat ieder kind maximale ontplooiingskansen krijgt. Vanaf september 2009 biedt onze school ook Frans aan vanaf de kleuterschool. Op die manier leren de kinderen op een speelse en natuurlijke manier hun eerste woordjes Frans.

Het leerlingvolgsysteem zorgt ervoor dat alle kinderen op een degelijke manier worden opgevolgd en begeleid. Naast de geplande oudercontacten plannen we ook extra contactmomenten afhankelijk van de noden van jouw kind!

We werken ook veel in kleine groepen zodat kinderen hun capaciteiten ten volle kunnen ontplooien. Bovendien hebben we een zeer goede en hechte samenwerking met het CLB.