Stap voor stap naar onze kleuterschool

Is je kindje bijna 2,5 jaar? Dan start hij of zij binnenkort misschien aan een leuke schoolcarrière bij ons in De Horizon. Je hoeft je kindje nog niet meteen in te schrijven. Je kan eerst kennismaken met ons en de groeiklas tijdens het kijkuurtje. We begeleiden je hieronder stap voor stap richting de start van een fijne schooltijd in onze groeiklas.

Heb je daarnaast nog vragen over het zindelijk maken van je ukkepuk tegen dat hij of zij mag beginnen? Dan staan wij met ons kleuterteam voor jullie klaar om te antwoorden op mogelijke vragen en het geven van leuke handige tips. In het volgende leuke filmpje van onze klaspop 'Jules' laat hij zien hoe leuk en makkelijk het is om aan 'potjestraining' te doen. Zeker de moeite waard om samen met je kleuter te bekijken.

Kijkuurtje

Voor nieuwe kleutertjes van bijna 2,5 jaar organiseren we drie keer per schooljaar een kijkuurtje voor de kleuters zelf en hun ouders. Van 9 tot 10 uur zie je het groeiklasje in werking. Daarna krijg je een rondleiding in de school en kan je jouw kleuter inschrijven:

• woensdag 15 mei 2024

Inschrijven

Is het kijkuurtje meegevallen? Voelen jij en je kind zich fantastisch op onze school? Dan kan je je kleuter inschrijven voor de leeftijd van twee jaar en zes maanden. Als ze jonger zijn dan drie jaar mogen ze pas een eerste keer naar school komen op één van de wettelijk opgelegde instapdata:

• maandag 28 februari 2024
  • maandag 17 april 2024
  • maandag 22 mei 2024

Hier kan je de geboortedatum van je kleuter ingeven en zijn of haar officiële instapdatum ontdekken.

Speeluurtje

Je kleuter is ingeschreven? Leuk! Kort voor elke instapdatum van onze ingeschreven kleutertjes organiseren we voor hen een speeluurtje. Zo kunnen ze alvast wennen aan hun toekomstige klasje. De kleuters spelen in hun nieuwe klasje terwijl de ouders optioneel een rondleiding krijgen. Al ingeschreven voor net iets verder in het schooljaar? Nog even wachten op jouw speeluurtje dan.

Het uurtje 'meespelen' is van 10.30 tot 11.30 uur op:

• woensdag 8 mei 2024